9 Mayıs 2013 Perşembe

Bir haftadir yazilmayi beklenen bir film bahsetmesi: Technotise: Edit & I ya da kendi kendine film festivali

Gecen pazar internetlerde kaybolmusken ve deadline yaklastigi icin procrastination sebebi ararken buldum bu filmi. Sirp yapimi bir animasyon, bilimkurgu. Epey karamsar, biraz anime havasi var, biraz da cyberpunk havasi var. 2074 yilinda Belgrad'da ögrenci olan baskahramanimiz sinavlarda gecebilmek icin hileye basvurup bir hafiza cipi taktirir-illegal olarak.  Bu kizimiz ayni zamanda yari zamanli olarak bir otistik adamla ilgilenmek gibi bir iste calisiyordur (psikoloji okumakta). Daha sonra cipi cikarttirsa da kizimiza garip seyler olmaya baslayacaktir, dahasi spoiler olacagindan tüm filmi anlatmayayim.
Ama özellikle singularity teorileriyle falan ilgileniyorsaniz kacirmayin derim, ben cok sevdim filmi.
Bir de sirp yapimi animasyon falan ya, kendimi IF Istanbul tadinda bir festivalde hissediverdim, kendi capimda tek kisilik film festivali :D
 Ayni gün aksami Hidrellezdi (aslinda ayin 6'sidir hidrellez de, hidrellezin dilek dilenen gecesiydi diyelim). Gül agaci falan bulamayacagimizdan dileklerimizi cizdigimiz kagitlari evin önündeki (hatta bizim terastaki)agacin  altina, orada bir bos saksiya biraktik :) Atesten de atlamadik bu yil, icimde kalir mi yoksa gittikce alisiyor muyum bilemedim, gecen yillarda mum yakip üstünden atlamistim.
Bakalim seneye hidrellezde nerelerde neler yapiyor olacagiz.

Hiç yorum yok: