25 Aralık 2012 Salı

Bir bilimsel cozum yontemi olarak ruyalarda problem cozmek

Uzun zamandir baska islerin yaninda, doktoramda simdiye kadar tamamladigim tek deneyin sonuclarini analiz ediyorum. O deneyin sonuclarinin yarisini konferansta sundum zaten, kalan yarisini da analiz edip ve son olarak enine boyuna gereken her seyi dusunup analiz ettikten ve yorumladiktan sonra yazmam gerekiyor- hoca onu bitirmeden baska calismaya baslamami istemiyor, e peki mayista konferans icin ozet yollamamiz gerekiyor ne yapicam dedigimde bu calismanin diger yarisini gonderirsin dedi, mantikli. Neyse efenim, ben ROI analizleri, yeniden ROI tanimlamalar falan ugrasadurayim, kafamda uzun suredir olan, gostermek istedigim ama hangi yontemi uygulasam da simdiye kadar gosteremedigim bir etki icin uzun ve zahmetli sayilabilecek bir yontem denedim, sonuclar - en azindan ilk gorunuste bana gore- umut verici. Dun o sonuclara bakarken simdi bu iki data setinin birbirinden anlamli olcude farkli oldugunu istatistiksel olarak gostermeliyiz diye dusundum ve hangi ANOVA adli o bilindik, o deney yapilan bitmez tukenmez doktoralarin bir milyonluk sorusuyla basbasa kaldim. Aman canim ne var iste diyenler icin dipnot, cok fazla parametrem var, hangilerini karsilastirsam benim icin anlamli olur, esas sorularimdan biri bu, istatistiksel degil, teknik bir ayrinti yani aslinda. Neyse iste dusundum dusundum, kafamin icinde bir cozum bulup neyse, yarin tekrar bakariz buna diye bir koseye not ettim aklimi icinde bunu. Sonra gece ruyamda heyecanla buldugum sonucu, yaptigim seyin ise yaradigini ve simdi sunlar bunlar uzerinde 2-way ANOVA yapacagimi anlatirken hocama, aslinda kendi kendime sorumun cevabini aciklamis oldum, hatta bunu ruyamda da bu sekilde farkettim, mutlu oldum :)
Doktora dedigin garip bir yol degil mi zaten.

Hiç yorum yok: