18 Nisan 2012 Çarşamba

Gezenti

Simdi cok vaktim yok ama blok, gecenlerde paskalya bayramimi kutlamaya babam geldi, 10 gun kaldi. Bu 10 gunun 6 gununde benim de tatilim vardi (paskalya ve haftasonu vb.). Guzel gezdik. sonra foto da koyarim ama hemen ilk izlenimler:
Strasbourg- Fransa Almanya sinirinda Alman etkisinde bir Fransiz sehri. Fransa Fransadir yine de, siniri gecince kadinlarin giyim sekli bile degisti valla. Guzel bir sehir, turistik, gezmelik bir yer.
Ulm- Bok gibi bir havada gittik buraya, dunyanin en uzun kulesine sahip kilisesi burada (Evet, sanilanin aksine Koln'de degil). 700 bilmemkac basamagi sogugun da etkisiyle sanirim 15 dakikadan az bi surede ciktik. Manzara guzeldi, bence Ulm, Tuna nehri ustundeki kaynaga en yakin buyuk(kime gore neye gore) sehirlerden biri olma ozelligiyle de dikkate deger.
Stuttgart-Evet, 1 yildir Tubingen'de yasayip Stuttgart'a gezmeye gitmemistim ben. Bir caddesi var carsi misali, baska da bi numarasi yok. Muzeler gezilebilir gidip.
Zurih-Ben begendim. Kucucuk bir sehir merkezi var, golu falan da insanin icini aciyor. Az biraz pahali bir yer gerci, gidecekseniz haberiniz olsun. bufeden alinmis 2 doner durum 1 kolaya 50 tlye esdeger bir para verdim.
schaffhausen:Tren aktarmalari arasinda gezdigimiz bonus sehir. ben begendim. Kucucuk eski binalarla suslu bir sehir merkezi var. Almanya- Isvicre sinirinda, Isvicre sehri. Bir de buraya yakin bir selale var Ren nehri uzerinde, trenle biraz da yuksekten gecerken goruldugunden tadindan yenmez.
Trenle bastan basa karaormani gectik, manzara sahaneydi.
Buradaki Flammkuchen ile Strasbourg'daki farkli, yedigimiz seyi ustune para verseler yemezdim normalde, oyle kotuydu.  Flammkuchen yoresel alman mutfagina ait pizzamsi krepimsi bir sey.
Bizimkiler daha ziyade kesif gezisiydi, o yuzden pek muze gezmedik. Zamanimizin buyuk kismi yolda gecti zaten.
Oyle iste. Ayrintilar daha sonra olsun. Kopekler gibi calismam gerek simdi, ve Matlab'la anlasamiyoruz bugun.

Hiç yorum yok: