28 Ocak 2011 Cuma

Twist and Shout

Yazmayalı 2 ay olmuş ya hani, kronolojik sırayla mı gitsem önem sırasına göre mi anlatsam olayları bilemedim. İyisi mi ortaya karışık gidelim.
Öncelikle bu hafta tez savunmam vardı, ve heyecandan öleceğimi de düşünsem bitti :) Başarıyla savundum tezimi, hem tezimi hem Pelit'in kurupastasını çok beğendi hocalar.Böylece yüksek lisans maceramızın sonuna gelmiş bulunuyoruz.
Asıl önemli haber ise doktoraya kabulüm. İki hafta önce Almanya'ya gidip doktora görüşmelerimi gerçekleştirdim ve görüştüğüm 3 yer de doktoraya kabul etti beni. Ben tabii ki yıllardır istediğim enstitüyü seçtim, Max Planck Institute for Biological Cybernetics, Tübingen. Bundan sonra sanırım Tübingen, Almanya ve Max Planck anılarıma maruz kalacaksınız daha ziyade :)
Ha bu arada yazmayalı başka neler oldu, ev değiştirdim ama burada alt komşu manyak çıktı, zaten gidiyorum ulan diye boşaltıyorum evi. Hocam beni bir maille çalıştığım projeden kovdu, ama şimdi MPI 'a kabul aldık ya, aman tanrım beni MPI'ya o göndermiş oldu. Doktora görüşmelerine gidebilmek için Almanya'nın vize vermesini bekleyemediğimden Yunanistan'dan Schengen alan bendeniz, ilk kez yurtdışına çıkacağımdan tavsiyelere uyup Yunanistan üzerinden giriş yaptım. Buradan otobüsle Selanik'e gittim, oradan uçakla Berlin'e, bir gece Berlin'de kalıp Stuttgart'a uçtum ve Tübingen'e geçtim, bir gece orada kaldım, ertesi gece Stuttgart'tan trenle Hamburg'a gittim (tüm gece süren bir yolculuktu), Hamburg'da bir hostelde  iki gece kaldım, ilk gün Lübeck'e gidip döndüm, ikinci gün Hamburg'da bir görüşmem vardı sonrasında Hamburg'u gezdim. Ertesi gün öğlen saatlerinde uçakla İstanbul'a döndüm. Dilini bilmediğiniz bir ülkeyi boydan boya gezmek garip bir deneyim. En süperi Hamburg'da markette Türk bir teyzenin Almanca bir şey sorması, benim ona Türkçe teyze ben Almanca bilmiyorum demem, teyzenin de hiç mi bilmiyorsun diye sinirlenmesiydi.
Bu da Tübingen'den bir foto. MPI'ın konukevinde kadığım odanın penceresinden görünen manzara. Beni ev dağıtma macerası, tezin son versiyonunu resmi olarak teslim etme macerası, vize alma macerası gibi şeyler beklemekte, bir dahaki posta kadar hoşçakalıın:)